۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱:۱۸

همایش روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد

همایش روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد

خرم‌آباد- سومین همایش فصلی روحانیون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین دوره همایش فصلی روحانیان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی

سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان در این همایش، به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیان مبارز شیعه به رهبری امام (ره) و به دلیل توانایی در استفاده از عوامل انسانی و نیز عوامل الهی بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند.

وی، افزود: روحانیت شیعه با بهره گیری از عنصر دین، روحیه انقلابی را در سراسر کشور گسترش دادند و با بسیج قشرهای گوناگون مردم و بهره گیری از امدادهای الهی، نظام طاغوتی و کهنسال شاهنشاهی را ساقط کردند.

فرماندهی انتظامی لرستان، هم چنین به نقش روحانیت در نیروی مسلح اشاره کرد و گفت: روحانیون عقیدتی سیاسی در ناجا با هدایت دینی و سیاسی و کاربردی کردن منویات مقام معظم رهبری، توانستند در تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

سردار مهدیان نسب، ادامه داد: وجود روحانیون مجموعه عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی موجب نفی خشونت و بصیرت افزایی در بین کارکنان این نیرو شده است.

امنیت از مقوله‌های اساسی و نیاز بشریت است

حجت الاسلام احد عبداللهی مدیر حوزه‌های علمیه لرستان نیز در این همایش، به اهمیت مقوله امنیت اشاره و گفت: امنیت از مقوله‌های اساسی و نیاز بشریت از دیرباز بوده است، نعمت امنیت ریشه و اساس همه نعمت‌های الهی است، هرگاه امنیت از بین برود، دیگر مسائل مادّی و معنوی فردی و اجتماعی نیز به خطر می‌افتد.

وی، بیان داشت: دشمنان انقلاب با تمام عوامل شیطانی خود به دنبال نا امن کردن کشور است زیرا زندگی بدون امنیت، جهنّمی بیش نیست، و هیچ امر مادی و معنوی بدون امنیت تحقق پیدا نمی‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: جامعه‌ای می‌تواند شکوفا و سعادتمند و برخوردار از تمدن بزرگ شود که در امنیت و آرامش به سر برد و ناجا در تحقق این مهم بسیار موفق بوده است.

حجت الاسلام عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مجموعه عقیدتی سیاسی انتظامی استان، به منشور روحانیت حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: منشور روحانیت حضرت امام (ره) که پیامی طولانی به روحانیون سراسر کشور است، یکی از مهم‌ترین پیام‌ها و منشورهای چند ساله انقلاب به شمار می‌آید که به نوعی باید آن را فصل الخطاب آسیب‌شناسی حوزه‌های دینی دانست.

توجه به مباحث اعتقادی در بین نیروهای مسلح

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان نیز، به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش همفکری و هم‌اندیشی روحانیان و تبیین و تشریح اهداف سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جهت تربیت معنوی پلیس در تراز جمهوری اسلامی است.

وی، گفت: باید توجه داشته باشیم که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را با نام روحانیت می‌شناسند و همین مسئله وظیفه ما روحانیان را در خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، بیان داشت: روحانیون اصیل و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند و خدمات روحانیون اصیل همیشه ماندگار است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه روحانیون همواره پرچمدار دین اسلام بوده اند، تاکید کرد: در طول دوران دفاع مقدس روحانیون بیشترین تعداد شهید را تقدیم به انقلاب کردند چرا که این قشر همواره پرچمدار دین خدا بوده‌اند و این برای مجموعه عقیدتی سیاسی که روحانی محور است مایه افتخار و مباهات است.

وی در ادامه به ضرورت اقتدار نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: هر حکومت و دولتی برای حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی خود نیاز به نیروی مسلح قوی، مقتدر و سازمان یافته دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز پس از استقرار، برای تداوم خود و دفع تهدیدات داخلی و خارجی، نیروهای مسلحی را فراهم کرده است که از جمله آنها، نیروی انتظامی است که کارکنان آن مدال پر افتخار مجاهدان فی سبیل الله را از ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا را به خود اختصاص داده است و مجموعه عقیدتی سیاسی نیز این افتخارا دارد که امور معنوی این مجاهدان را عهده داراست.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، موضوع نیروهای مسلح از نظر اعتقادی نیز مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مبنای حکومت ایران، اعتقادات اسلامی است و یکی از تفاوت‌های اساسی حکومت اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی، امور نظامی آن است که سازمان متخصصی مثل عقیدتی سیاسی رسالت مهم تبیین و تشریح مسائل دینی و سیاسی را در دستورکار خود دارد.

در این همایش از مسئولین برتر عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان‌های تابعه لرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5092751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha